Over

Met slechts een uurtje per dag al meer online zichtbaarheid

We zitten tegenwoordig met zijn allen zoveel online. Social media is niet meer weg te denken uit ons leven, en zonder emailmarketing kun je niet meer groeien als bedrijf. Althans, zo lijkt het soms. Maar wat nou als je wel actief bent op al die online kanalen, waar je toch eigenlijk echt wel iets mee moet, zonder dat je daar veel tijd aan kwijt bent? Dat is waar Breeze Communicatie je bij helpt. De naam zegt het al, we halen een frisse wind door jouw online content. Samen zorgen we ervoor dat het naar buiten toe lijkt alsof je dag en nacht online bent, terwijl je in werkelijkheid misschien maar een uurtje per dag online bent.

Anke Haadsma
Hoi! Ik ben Anke, de voorvrouw van Breeze Communicatie en jouw eerste contactpersoon!

Van journalist naar online content strateeg

Het verhaal achter Breeze Communicatie, we zijn namelijk niet binnen een dag geboren. De vrouw achter Breeze Communicatie is Anke Haadsma. Zij studeerde af aan de opleiding Journalistiek, dacht daardoor dat ze ook journalist wilde worden. Maar een baan vinden in dit vak was moeilijk, zeker met de opkomende concurrentie van de online wereld. Niet zo gek dat Anke hierdoor begon met een baan in de online marketing.

Door de opkomst van social media platformen – in de vier jaar dat zij aan het studeren was kwam Hyves (kennen we de swingende banaan nog?) aan zijn einde, Facebook werd opgericht. LinkedIn vestigde zich op de zakelijke markt en YouTube groeide enorm. Het concept ‘emailmarketing’ werd ontdekt, en flink uitgebuit door internet cowboys. Nieuwsmedia verschoven meer en meer naar online, en met de komst van nog meer social kanalen zoals Instagram en het nieuwere TikTok – zagen ondernemers ook in dat hier kansen liggen. Als ondernemer moet je dus wel online te vinden zijn. Dit is wat Anke ook inzag, ze nam afscheid van haar carrière als journalist, in zoverre die bestond en richtte zich meer op communicatie algemeen.

Ze rolde in de sportevenementen waar ze hielp met de communicatie, met name op de social media. Binnen enkele jaren groeide ze uit tot één van de grootste eenpitters in haar branche (zeilevenementen). Ze bedacht complete strategieën, zo ver als de budgetten van de evenementen het toestonden, en zat dag en nacht online voor al die evenementen. Realiseerde zich toen dat ze nog verder wilde groeien, maar als eenpitter is dit lastig. Daarop werd de eerste versie van Breeze Communicatie geboren, insteek om een groter team om zich heen te verzamelen en de zeilevenementen markt te bestormen. Nog voordat die plannen klaar waren, konden die evenementen niet meer georganiseerd worden. Gevolg: de insteek van het bedrijf moest veranderen. Aangezien, op de naam na, nog niets vastlag liet Anke zich niet uit het veld slaan. Terug naar de tekentafel en aan de slag met een nieuw plan binnen de mogelijkheden die wel kunnen. Zo zag ‘Breeze Communicatie, online content strategie en social media’ het daglicht.

"Ik moet iets met social media, maar wat?"

Het is een veelgehoorde uitspraak van ondernemers. Vaak heb je al een account op één of meerdere social media kanalen en plaats je zo af en toe een berichtje. Maar wat je er nu eigenlijk precies mee moet? Het is leuk voor je vrienden en je ouders om te zien wat je doet, dat zijn ook de mensen die het meeste reageren op je posts. Maar je doelgroep bereiken, dat gebeurt niet of nauwelijks. Om hier echt actief mee aan de slag te gaan, dat klinkt als veel werk en alsof je ieder uur van de dag online moet zijn. Daar zit een denkfout, met slechts 1 uurtje per dag kun jij al een goed lopend social media account hebben. Daarmee ontkrachten we je opmerking dat het veel werk is ook direct.

Wat je wel nodig hebt is een goed plan met een strategie die bij jou en je onderneming past. Er komt wel meer bij kijken dan af en toe een bericht posten, je zal actief aan de slag moeten met je online content. Maar je zal zien dat je veel van die content eigenlijk al wel ergens hebt liggen. Het leukste is, je krijgt ook veel meer plezier in je social media. Dat beloven we je!

"Ik bedenk me dan dat ik iets op social media ga zetten. Maar weet op dat moment eigenlijk niet precies wat, en dan moet er ook nog een foto bij natuurlijk. 'Doe het morgen wel' denk ik dan, vervolgens ben ik zo weer een week verder zonder iets te hebben geplaatst!"
Strategie
Jij
Ondernemer

Diensten

Ondersteuning

Je wilt het liefst je complete online content productie uitbesteden. Ons team biedt alle ondersteuning die jij nodig hebt. Van content productie tot planning en uitgebreide analyses.

Advies

Ben jij benieuwd waar jouw kansen online liggen? Ons team analyseert jouw online kanalen en content en geeft daarop een uitgebreid advies met handige tips om direct mee aan de slag te gaan.

Kickstart programma's

Ga zelf aan de slag met jouw online content. Wij bieden diverse online programma's die jou de handvaten geven om helemaal zelf je online content en social media in te richten en te plannen.